ДРУГИ ДОЛАЗАК ИСУСА ХРИСТА



Када у личности и делатности Антихриста зло буде на врхунцу своје стравичне моћи и власти, доћи ће Господ Христос у неописивој слави и сили Свога Богочовечанског добра.


То ће бити највеличанственији тренутак у историји земље: сусрет апсолутног Богочовечанског добра, оличеног у Господу Христу, са апсолутним ђавочовечанским злом, оличеном у Антихристу.


Тада ће Господ Христос бити толико надмоћнији од Антихриста, да међу њима борбе ни бити неће, јер ће Господ самом појавом Својом, убити Антихриста и искоренити и њега и његово зло светлошћу доласка Свог.


 Тиме ће се окончати дуга историјска борба Божанског доба и сатанског зла кроз тела људска на попришту ове помрачене звезде Божије, и завршити садашњи временско-просторни поредак живота и твари.


Зато се у Светом Откривењу овај дан по преимућству назива даном Господа нашег Исуса Христа, даном Христовим, даном Господњим.


Као што је време ушло у постојање светлошћу првог дана Божијег, тако ће и завршити своје постојање светлошћу последњег дана Божијег.


 Обучен светлошћу као ризом, Господ Исус ће доћи у таквој слави и сили, какву око људско видело није, ни ухо чуло, нити срце људско наслутило.


То ће бити потпуна, свесавршена слава Тројичиног Божанства, јер су пресвета уста Спаситељева изрекла да ће Он доћи" у слави Својој Очевој и Светих Анђела.

 

Јер је слава Очева у исто време и Његова.


Као Јединородни Син Божији, Он је у свему раван Оцу; и све што има Отац Његово је: Његова је и предвечна Божанска слава.


 За првог доласка Свог, смирени Господ Исус скривао је ту предвечну Божанску славу Своју завесом тела Свог многострадалног; но при другом доласку Свом, он ће ту Божанску славу показати кроз прослављено тело Своје.


 Јер Он, вечни Син Божији, оваплоћењем је постао Син Човјечији, и остаће такав за навек.


Зато, говорећи о другом доласку Свом, Господ Исус непрестано наглашава богочовечански карактер Личности Своје: Доћи ће Син Човјечији у слави Оца свог са анђелима светим; доћи ће Син Човјечији у слави Својој и сви свети Анђели с њим, и сешће на престо славе Своје; и угледаћете Сина Човјечијега где иде на облацима небеским и са силом и славом великом.


Пошто ће при другом доласку Господ Исус открити своју неизречену силу и сјај Божанства Свог и искупитељског подвига Свог, то се овајдолазак Његов и назива у Светом Писму откривење Господа нашег Исуса Христа, откривењем славе Његове.


Непосреди сигнал другог доласка Спаситељевог биће појава крста на небу, као симбол спасења нашег, као знака искупитељског подвига Спасовог: Тада ће се показати знак Сина Човјечијег на небу.


 Свети Златоуст благовести: Тада ће се показати знак Сина човјечијег на небу, тојест крст, који је светлији од сунца.


Јер сунце се помрачује и скрива, а крст се јавља; он се неби јавио кад неби био далеко светлији од сунчевих зракова. Но ради чега се јавља знак?


Ради тога да потпуно посрами бестидност Јевреја.


Јер ће Хрисотс доћи на овај Суд, имајући највеће оправдање-крст, показујући не смао ране него и срамну смрт.


И сви ће тада распознати у крсту знак Христов, и проплакат ће сва племена на земљи: проплакат ће верни од радости и усхићења што им се остварила нада; проплакат ће неверни од туге и очајања што нису поверовали у спасоносност крста Господњег него су га сматрали саблазном и безумљем.


И одмах за крстом јавит ће Господ Исус, и сви ће угледати Сина Човјечијег где иде на облацима небеским са силом и славом великом.


Угледат ћете оног истог историјског Христа, оваплоћеног Бога, Богочовека, Сина Човјечијега, за кога су анђели при Вазнесењу рекли: Овај Исус, који се од вас узнео на небо, тако ће доћи као што видесте да иде на небо.


Тада ће богочовечанска стварност Личности Спаситељеве бити очигледна за све људе, па и за оне који су на земљи осудили на смрт и распели.


И сви ће земрородни увидети јасно да Бог узвиси Исуса, и дарова Му име које је веће од сваког имена, и поклониће Му се свако колено оних који су на небу и на земљи и под земљом, и сваки ће језик признати да Господ Исус Христос на славу Бога Оца.


Божанска слава Спаситељева при другом доласку Његовом, неможе се описати никаквим језиком, ни људским ни анђелским. Сва слава неба, и небеса над небесима, јавиће се тада на земљи.


Са Њим ће доћи сви свети анђели, јер је Господ обећао: Доћи ће Син Човјечији у слави својој и сви свети анђели с Њим.


Неотступно верне слуге Спасове, анђели ће Га пратити и при другом доласку Његовом, који ће бити као муња, и зато видљив за све и одасвуд.


А муњу, ко може пратити, ако не анђели? Стога свети Апостол благовести: Сам ће Господ са заповешћу, када се запри глас арханђелов и затруби труба Божија, сићи с неба.


Господ ће првом арханђелу, Светом Архистантигу Михајлу, том чувару народа Божијег, издати заповест о васкрсењу мртвих и Суду; он ће је објавити осталим небеским војницима, који ће је помоћу труба Божијих обзнанити свима бићима неба и земље, од краја до краја небеса. И ови ће, живи и мртви, изаћи у сусрет Господу; и сам ће Господ у последњој труби сићи с неба.


Ова богооткривена истина о другом доласку Господа Христа сачињава један од главних догмата богочовечанске вере Христове, коју је Црква увек уносила у своје Симболе, и његову неопходност за наше спасење одогматила на сва времена уневши у васељенски Никеоцариградски Симбол вере, благовестећи о васкрслом и вазнесеном Господу Исусу: да ће опет доћи са славом да суди живима и мртвима и Његовом царству неће бити краја.


Објашњавајући ову вечу истину вере православне, свети Оци су говорили: Ми проповедамо не само један долазак Христов него и други, који ће бити далеко славнији од прави. Јер при првом Он је доказао Своје трпљење, а при другом- носиће круну Божанског Царства.


 При првом доласку Он је лежао у јаслама, повијен пеленама; при другом-Он ће се однути светлошћу као одећом. При првом доласку претрпео је крст не марећи за срамоту; при другом-доћи ће у слави, праћен анђелском војском.


 Ми се стога не задржавамо на првом доласку само, него и други очекујемо... Доћи ће Спаситељ не да Му поново суде него да суди онима  који су Га осудили.


Он, који некад ћутао када су Му судили, потсетиће законопреступнике који су при крсту показали дрскост своју, и рећи: Ви сте то чинили, ја ћутах.


Онда је Спас дошао ради домостроја спасења-поукама учећи људе, а тада ће они по неопходности, макар и не хтели, покорити Његовом царству.

Нема коментара:

Постави коментар